58 proc. ankietowanych przedsiębiorców deklaruje, że w związku z obecną sytuacją nie wprowadziło żadnych nowych rozwiązań cyfrowych w swojej firmie. 65 proc. nie zamierza również wprowadzać zmian w najbliższych 6 miesiącach. Większość badanych twierdzi, że ich profil działalności nie wymaga takich zmian.
Grupa Masterlease po przejęciu przez PKO Leasing notuje wynik finansowy na poziomie 28,2 mln zł netto zysku za rok 2020. Spółka zanotowała dodatnie dynamiki wzrostu w zakresie finansowania nowych umów (+4% r/r) oraz w sprzedaży aut pokontraktowych (+24% r/r). Systematyczny wzrost biznesu i sprzedaży samochodów nowych i używanych raportuje również należąca do PKO Leasing - platforma Automarket.pl, która może pochwalić się wynikiem ponad 1 000 sztuk sprzedanych pojazdów. Właściciel platformy - PKO Leasing - prognozuje, że w 2021 r. sprzeda 3 000 pojazdów.
54 procent klientów PKO Leasing[1], prowadzących działalność transportową, obawia się że wprowadzony w sierpniu Pakiet Mobilności obniży konkurencyjność polskich firm na rynku przewozów międzynarodowych. Jednak 62 proc. ankietowanych deklaruje, że nie odczuwa jeszcze wejścia nowych przepisów w życie.
PKO Leasing startuje z promocyjną ofertą na finansowanie instalacji fotowoltaicznych, skierowaną do właścicieli salonów samochodowych. Oferta specjalna wystartowała 20 stycznia i potrwa przynajmniej do końca 2021 roku. W jej ramach dealerzy samochodowi mogą skorzystać z finansowania na instalację urządzeń fotowoltaicznych o wartości do 250 tys. zł z maksymalną sumą opłat 101 proc.
Paweł Pach, prezes zarządu PKO Leasing, został wybrany na stanowisko Przewodniczącego Komitetu Wykonawczego Związku Polskiego Leasingu (KW ZPL) podczas ostatniego posiedzenia komitetu.
Rynek leasingu sprzętu IT stanowi ok. 1,6 proc. wszystkich finansowanych w ten sposób aktywów. Czy wprowadzony w marcu lockdown i konieczność zapewnienia przez przedsiębiorców swoim pracownikom możliwości pracy zdalnej zwiększyły rynek zakupu sprzętu IT wśród MŚP? Największa polska spółka leasingowa zanotowała po trzech kwartałach tego roku wzrost dynamiki finansowania w tym segmencie na poziomie 7 proc., a klienci spółki sfinansowali leasingiem sprzęt IT za 65 mln złotych. To znacznie przewyższa dynamikę rynku, który w związku z pandemią notuje spadek we wszytkach obszarach. Na tym tle spadek finansowania sprzętu IT o 5,3 proc. i tak jest pozytywnym wynikiem.
Zapowiedzi zmian dotyczących opracowania regulacji, które znacząco obniżą opłacalność importu pojazdów używanych, pojawiają się w kraju nad Wisłą co jakiś czas. Temat powraca, ponieważ 36 proc. pojazdów w Polsce stanowią auta z ponad 20- letnim stażem. Jeździmy starymi i wyeksploatowanymi pojazdami, tymczasem na rynku krajowym rośnie podaż młodych, używanych samochodów z niskim przebiegiem.
PKO Leasing uruchamia pierwszą na polskim rynku ofertę leasingu zwrotnego płynnościowego. W ramach gwarancji COSME-Covid Spółka przeznaczy 500 mln zł na wsparcie płynności finansowej małych i średnich przedsiębiorstw.
4 listopada podpisane zostało porozumienie o współpracy między PKO Leasing, a ARP Leasing w zakresie refinansowania umów leasingowych przedsiębiorców branży transportowej i autokarowej dotkniętych skutkami pandemii Covid-19. Refinansowanie leasingu jest jednym z instrumentów finansowych Tarczy Antykryzysowej oferowanych przez Agencję Rozwoju Przemysłu S.A.
61 proc. klientów posiadających aktualną umowę leasingową na samochód do 3,5 tony, rozważa w najbliższym czasie zakup samochodu elektrycznego, i chce go sfinansować leasingiem – wynika z ankiet PKO Leasing. Według badania PSPA, taką możliwość chciałoby mieć ok. 80 proc. potencjalnych beneficjentów kwalifikujących się do programu „Zielony samochód” w ramach wsparcia NFOŚiGW.
Pakiet Mobilności wszedł w życie 20 sierpnia br. Prace nad zmianą obowiązujących przepisów transportowych trwały ponad trzy lata i były bardzo burzliwe. Wejście w życie pakietu w ostatnim czasie jest dla przewoźników wyzwaniem, gdyż obostrzenia wprowadzane są w trudnym dla przedsiębiorców momencie. Jesteśmy drugą co do wielkości siłą transportową w Europie. Czy Pakiet Mobilności i pandemia zmienią układ sił?
W lipcu i sierpniu tego roku mieliśmy do czynienia z wieloma podtopieniami, których skutkiem było m.in. zalanie samochodów. Według statystyk te popowodziowe, ale reanimowane ponownie auta właśnie teraz mogą trafić na rynek sprzedaży samochodów używanych. Jak ustrzec się przed utopieniem pieniędzy w tzw. popowodziową okazję?
Zarejestruj się, aby otrzymywać komunikaty prasowe na swoją skrzynkę e-mail.