2024 rok zdecydowanie należał do udanych dla Automarket.pl, platformy e-commerce należącej do PKO Leasing. Dzięki elastycznej ofercie i rosnącemu zainteresowaniu klientów, liczba sprzedanych pojazdów wzrosła o 24% r/r, osiągając poziom 5865 sztuk, zaś wolumen sprzedaży wyniósł rekordowe 459 mln zł, co oznacza wzrost o 25% r/r. Do stacjonarnych punktów sprzedaży w Gdańsku i Warszawie dołączyły dwa kolejne – w Poznaniu i na warszawskim Ursynowie.
W 2024 roku największym zainteresowaniem cieszyły się marki Hyundai (15%), Opel (14%) i Volkswagen (8%). Wśród modeli liderami były Hyundai i30 oraz Opel Astra – każdy z nich stanowił po 7% sprzedaży na platformie.
- Ubiegły rok był dla nas kolejnym krokiem milowym w rozwoju platformy Automarket.pl. Pomimo wyzwań rynkowych, takich jak rosnące koszty utrzymania pojazdów, udało nam się osiągnąć rekordowy wynik sprzedaży dzięki zrozumieniu potrzeb klientów i dostosowaniu naszej oferty do ich oczekiwań – mówi Tomasz Bogus, Prezes Zarządu PKO Leasing, odpowiedzialny za rozwój Automarket.pl. - Od momentu uruchomienia platformy Automarket.pl klienci zakupili już ponad 18 tys. pojazdów, o wartości przekraczającej 1,3 mld zł – dodaje Tomasz Bogus.
Wiodącą formą finansowania na platformie Automarket.pl w 2024 roku był wynajem długoterminowy, który stanowił 42% wszystkich transakcji, wyprzedzając leasing (29%) i zakupy gotówkowe (29%). Klienci coraz częściej wybierają wynajem jako sposób na przewidywalne koszty użytkowania pojazdu oraz dostęp do pakietów serwisowych obejmujących ubezpieczenie, wymianę opon czy samochód zastępczy.
- Nasza oferta wynajmu długoterminowego z pakietami usług dodatkowymi idealnie wpisuje się w potrzeby osób szukających wygodnych i kompleksowych rozwiązań. Widzimy również rosnące zainteresowanie zerową wpłatą własną, którą w przypadku wynajmu wybrało aż 47% klientów – dodaje Tomasz Bogus.
W zestawieniu najczęściej wybieranych marek na Automarket.pl zaszły istotne zmiany:
W 2024 roku Automarket.pl zaoferował klientom ponad 17 tysięcy pojazdów – od miejskich hatchbacków po luksusowe SUV-y – zapewniając szeroki wybór marek i modeli zarówno wśród aut nowych, jak i używanych. W 2025 roku firma planuje poszerzanie oferty oraz rozwój technologiczny, aby jeszcze lepiej odpowiadać na potrzeby odbiorców.
- Naszym celem jest dalsze umacnianie pozycji w segmencie e-commerce motoryzacyjnego poprzez rozwój oferty oraz wdrażanie innowacyjnych rozwiązań technologicznych. W IV kwartale ubiegłego roku zmigrowaliśmy Automarket na nowoczesną platformę technologiczną. To pozwoli nam na wdrożenie kolejnych usług dla klientów - mówi Tomasz Bogus
- Rozbudowujemy liczbę dealerów, z którymi współpracujemy, wzbogacamy ofertę samochodów i planujemy dalszą synergię online i offline, otwierając m.in. kolejne place sprzedaży pojazdów pod naszym szyldem. Chcemy skalować biznes w oparciu o cyfrowe rozwiązania Automarket 2.0, które obejmują nowe funkcjonalności i jeszcze lepszą integrację z kanałami PKO Banku Polskiego, takimi jak m.in. serwis iPKO oraz aplikacja IKO. Dzięki temu możemy docierać do szerokiej bazy klientów banku i oferować im kompleksowe rozwiązania finansowe oraz motoryzacyjne – podkreśla prezes PKO Leasing.
Automarket.pl, należący do PKO Leasing pozostaje jednym z najważniejszych graczy na rynku e-commerce motoryzacyjnego w Polsce, oferując klientom szeroki wybór samochodów nowych i używanych wraz z elastycznymi opcjami finansowania oraz kompleksową obsługą serwisową.