PKO Leasing umożliwia zawieranie umowy leasingu podpisem elektronicznym na platformie Autenti

PKO Leasing umożliwia zawieranie umowy leasingu podpisem elektronicznym na platformie Autenti
ramka zdjęcia

  • Teraz klienci PKO Leasing mogą zdalnie podpisywać umowy na platformie Autenti - to alternatywa dla procesu mSzafir, z którego klienci Grupy mogą korzystać od początku trwania pandemii.
  • Obecnie zarówno klienci, którzy korzystają z finansowania PKO Leasing online w sklepach internetowych, jak również cała sieć sprzedaży największej firmy leasingowej w Polsce, mają dostęp do platformy Autenti i mogą korzystać z nowoczesnych rozwiązań w zakresie cyfrowej obsługi dokumentów, w tym możliwości podpisywania umów zdalnie.
  • Klienci oraz dostawcy mogą wyrobić kwalifikowany podpis elektroniczny na podstawie przeprowadzonej przez konsultanta Autenti wideoweryfikacji.

PKO Leasing wdrożył nowe narzędzie, którego celem jest rozszerzenie zakresu zdalnej obsługi klienta na etapie finalizacji umów leasingowych. Dzięki platformie Autenti podpisywanie umów zdalnie za pomocą podpisu kwalifikowanego (mSzafir, SimplySign, InfoCert) jest teraz jeszcze prostsze i szybsze. Klienci i dostawcy mają możliwość wyrobienia podpisu kwalifikowanego za pomocą wideoweryfikacji oraz wglądu do przesłanej przez doradcę dokumentacji, bez konieczności złożenia odręcznego podpisu. Grupa oferuje ponadto możliwość podpisania umowy leasingowej podpisem kwalifikowanym z wykorzystaniem Autenti w procesie leasingowania przedmiotów PKO Leasing Online, dostępnych w sklepach e-commerce. Z tej usługi skorzystało już ponad 75 proc. klientów.

Już od początku 2020 roku klienci PKO Leasing mogą podpisywać wnioski o finansowanie, umowy leasingu i pożyczki oraz aneksy do tych umów za pomocą kwalifikowanego podpisu elektronicznego mSzafir. Kolejnym działaniem usprawniającym proces zdalnej obsługi klienta jest wykorzystanie platformy Autenti, dzięki której obieg dokumentów i finalizacja procesu zawierania umów są w pełni zdigitalizowane, zaś klient może podpisać umowę leasingową podpisem kwalifikowanym, obsługiwanym na platformie.

Cyfryzacja branży leasingowej, która jeszcze do niedawna opierała się na bezpośredniej relacji z klientem, to proces nieunikniony. Zmiany, związane z rozwojem usług online, zostały zdynamizowane przez pandemię. Dziś, w pełni zdigitalizowany proces zawierania umów leasingowych, to odpowiedź na oczekiwania naszych klientów, którym chcemy zapewnić nowoczesne i atrakcyjne usługi, dbając jednocześnie o ich komfort i bezpieczeństwo – mówi Anna Wiśniewska, Dyrektor Departamentu Produktów i Procesów w PKO Leasing. Proces cyfrowej obsługi klienta oparty na narzędziach dostarczonych przez Autenti, poprawia efektywność i skraca czas realizacji kolejnych etapów podpisania umowy leasingowej. Usługa zdalnej weryfikacji tożsamości przeprowadzona przez konsultanta Autenti, na podstawie której nasi klienci, dostawcy i doradcy mają możliwość wyrobienia podpisu kwalifikowanego InfoCert, to kolejne udogodnienie, podnoszące jakość oferowanych przez nas usług – dodaje.

Wykorzystanie Autenti jako platformy do zdalnego podpisywania umów niesie za sobą szereg korzyści. Klient może podpisać dokumenty online w dowolnym miejscu, o dowolnej porze i na wybranym urządzeniu – komputerze, tablecie, smartfonie. W ramach oferowanej usługi możliwe jest zdobycie przez klienta podpisu kwalifikowanego, bez względu na to, gdzie posiada rachunek bankowy. Dane i tożsamość klienta potwierdzane są przez Autenti podczas wideoweryfikacji i na tej podstawie wydawany jest podpis. To niewątpliwie wpływa na usprawnienie procesu zawierania umowy w formie online. Proces przesyłania dokumentów i wglądu do nich jest prosty, szybki i w pełni bezpieczny. Wykorzystanie platformy Autenti w kanałach zdalnych, znacznie usprawnia proces leasingowania przedmiotów, które klient chce sfinansować za pośrednictwem PKO Leasing w sklepie internetowym. Dotychczas jedyną opcją zawarcia umowy było odebranie i podpisanie dokumentów dostarczonych przez kuriera. Dzięki nowej usłudze dopełnienie formalności może odbyć się w pełni zdalnie. Coraz więcej klientów wybiera tę szybką i proekologiczną opcję.

PKO Leasing, realizując strategię Grupy na lata 2020-2022, prowadzi działania zmierzające do dynamicznej cyfryzacji usług, a także digitalizacji kanałów sprzedaży i personalizacji ofert.

 

Kontakt dla mediów


Biuro Marketingu i PR

PKO Leasing

Powiązane informacje

Aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie, Internetowe serwisy informacyjne PKO Leasing wykorzystują pliki cookies zapisywane w pamięci przeglądarki. Szczegółowe informacje na temat celu ich używania, łączenia z innymi danymi posiadanymi przez PKO Leasing oraz zmiany ustawień plików cookies a także ich usuwania z przeglądarki internetowej, znajdują się w Polityce prywatności Dalsze korzystanie z serwisu bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce oznacza potwierdzenie zapoznania się z powyższymi informacjami i zgodę na wykorzystywanie plików cookies w celach marketingowych.