PKO Leasing wraz z Masterlease dołączają do programu „Mój elektryk”

PKO Leasing wraz z Masterlease dołączają do programu „Mój elektryk”
ramka zdjęcia

  • PKO Leasing i Masterlease przystępują do programu „Mój elektryk”, w ramach którego możliwe jest uzyskanie dopłaty do kosztów leasingu i wynajmu długoterminowego nowych aut osobowych i dostawczych z napędem elektrycznym lub wodorowym.
  • PKO Leasing, jako lider rynku, wspierający zieloną transformację, zakłada swój znaczący udział w pozyskaniu dostępnych kwot dotacji dla swoich klientów.
  • Wkrótce, w ofercie PKO Leasing i Masterlease, możliwe będzie nabycie ładowarki EV z dofinansowaniem.
  • Aż 90 proc. przedsiębiorców deklaruje nabycie auta w formie leasingu i wynajmu długoterminowego.

PKO Leasing wraz z Masterlease podpisali umowę z Bankiem Ochrony Środowiska w ramach realizacji rządowego programu „Mój elektryk”. O uzyskanie dotacji do leasingu pojazdów elektrycznych za pośrednictwem PKO Leasing, będą mogli ubiegać się klienci biznesowi. Masterlease umożliwi nabycie pojazdu elektrycznego z dofinansowaniem również klientom indywidualnym. PKO Leasing i Masterlease rozpoczną działania operacyjne i przyjmowanie wniosków od klientów wraz z początkiem 2022 roku.

 

Budżet programu „Mój elektryk” na lata 2021-2026 wynosi 700 mln zł, z czego 500 mln sfinansuje nabycie nowych, osobowych i dostawczych samochodów z napędem elektrycznym lub wodorowym w leasingu i wynajmie długoterminowym. Uzyskana dotacja wpłynie na automatyczne pomniejszenie miesięcznej raty leasingowej. Szacunkowo należy przyjąć, że dotacja obejmie kilkanaście tysięcy samochodów.  

 

Leasing i wynajem długoterminowy kołem zamachowym elektromobilności

Przedstawiciele obu firm uważają, że oprócz państwowych dopłat zachętą do udziału w programie będzie oferowana forma finansowania. Aż 90 proc. przedsiębiorców pojazdy elektryczne chce finansować w ramach leasingu i wynajmu długoterminowego, zamiast kupować je za gotówkę – takie wnioski płyną z raportu  „Floty pojazdów kluczem do elektromobilności” opracowanego przez PKO Leasing, we współpracy z Masterlease i Polskim Stowarzyszeniem Paliw Alernatywnych (PSPA). 

Sektor MSP napędza rozwój zielonej motoryzacji na rodzimym rynku. To bardzo ważny sygnał dla firm leasingowych i CFM, które powinny wskazywać klientom zalety ekologicznych i nowoczesnych rozwiązań w motoryzacji, proponować im dopasowaną ofertę finansowania, a także dodatkowe możliwości wsparcia, w tym wypadku rządowego, które niewątpliwie uatrakcyjniają oferowany produkt – mówi Paweł Pach, Prezes Zarządu PKO Leasing. Jako lider usług leasingowych w Polsce, chcemy wspierać zieloną transformację i pomagać klientom w zarządzaniu ich flotą. PKO Leasing i Masterlease zakładają znaczący udział w pozyskaniu dostępnych kwot dotacji dla swoich klientów, służąc pomocą na każdym etapie ubiegania się o dofinansowanie z puli programu „Mój elektryk” – dodaje.

Dzięki dopłacie również wynajem długoterminowy samochodu elektrycznego zyska dodatkowy argument ekonomiczny. 

Wynajem długoterminowy pozwala w przewidywalny sposób korzystać z samochodu. W tej formie finansowania jego formalnym właścicielem pozostaje firma leasingowa i to na niej spoczywa obowiązek zarejestrowania, ubezpieczenia, serwisowania pojazdu i sprzedaży używanego samochodu – to wszystko eliminuje wahania kosztów i zapewnia komfort używania elektryka w firmowej flocie. Chcemy współpracować ze wszystkimi grupami klientów uprawnionymi do otrzymania dopłat. Pamiętamy jednak, że elektryfikacją transportu w Polsce interesują się przede wszystkim przedsiębiorstwa i to w tym segmencie spodziewamy się największego ruchu. Jesteśmy na to przygotowani, bo finansowanie i obsługa flot samochodowych w korporacjach i sektorze MSP to od lat trzon naszej działalności  – mówi Tomasz Jabłoński, Prezes Zarządu Masterlease.

Obie firmy mają w planach zaoferowanie współpracy przedsiębiorcom, którzy są zainteresowani uzyskaniem dotacji w ramach programu „Mój elektryk”.

Realizując program „Mój elektryk” wprowadzamy zasadę „jednego okienka”. Nasi klienci nie muszą martwić się o formalności, aby uzyskać dofinansowanie w ramach programu do zakupu auta z napędem elektrycznym lub wodorowym. Po naszej stronie leży ich dopełnienie i kontakt z operatorem programu – Bankiem Ochrony Środowiska. Przyznana dotacja zostanie rozdystrybuowana przy pomocy firmy leasingowej. Zatem to u nas klient składa wniosek o umowę leasingową i przyznanie dotacji – wyjaśnia Maciej Matelski, Dyrektor Biura Kompetencji ds. Rynku Samochodów Osobowych PKO Leasing.

 

Wysokość dopłat w programie

Wysokość przyznanej dotacji w ramach programu „Mój elektryk” zależy od tego, czy wnioskodawca jest osobą fizyczną (z Kartą Dużej Rodziny lub bez niej), czy przedsiębiorcą. Pozostałe kryteria dotyczą rodzaju, wartości i rocznego przebiegu pojazdu. Firmy mogą uzyskać dofinansowanie do 27 000 zł na samochód osobowy, jeśli spełnione zostaną dwa warunki: maksymalna cena pojazdu nie przekroczy 225 000 zł oraz wnioskodawca zadeklaruje min. 15 000 rocznego przebiegu. W przypadku braku deklaracji dot. przebiegu, kwota dotacji to 18 750 zł. Dofinansowanie uzyskane dla samochodów dostawczych waha się od 50 000  do 70 000 zł, w zależności od zadeklarowanego przebiegu.

Przygotowane przez Masterlease kalkulacje pokazują, jak dopłata wpłynie na miesięczne koszty wynajmu długoterminowego dla przykładowego samochodu (Nissan LEAF 40kWh Acenta z 2021 roku o wartości 132 300 zł).

W ramach 2-letniej umowy z limitem do 30 000 km rocznie opłata za pojazd wyniesie bez dopłaty 1885 zł netto miesięcznie. Jeśli opłata wstępna pozyskana z programu „Mój Elektryk” wyniesie 27 000 zł , to czynsz obniży się do 729 zł netto miesięcznie.

Czynsz za najem samochodu elektrycznego zawiera przeglądy i serwis, a także samochód zastępczy. Za dodatkową opłatą auto zostanie w pełni ubezpieczone w pakiecie: OC, AC i całodobowe assistance. Masterlease oferuje swoim klientom zakup, wymianę i przechowywanie kompletów letnich i zimowych opon.

Dopłata obniża koszty korzystania z pojazdu, ale to nie jedyne źródło oszczędności. Aż 81% użytkowników elektryków twierdzi, że są one tańsze w eksploatacji od samochodów spalinowych. Wynika to z faktu, że opłaty za tankowanie paliwa przewyższają koszty ładowania aut prądem. Poza tym elektryki są zwolnione z opłat za parkowanie.

 

Elektryczne samochody dostępne od ręki

Grupa PKO Leasing będzie wspierać swoich klientów w uzyskaniu dofinansowania do pojazdów elektrycznych wszystkich marek, wpisujących się w definicję dotacji, oferując również auta elektryczne dostępne od ręki na wspólnej platformie PKO Leasing i Masterlease -  Automarket.pl. Jak zapowiadają przedstawiciele platformy, oferta aut będzie obejmować kilkudziesięciu dealerów różnych marek, a liczba aut będzie sukcesywnie zwiększana. 

 

Założenia programu „Mój elektryk”

Program „Mój Elektryk”, zaplanowany na lata 2021-2026 to projekt prowadzony przez Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej. Ma on na celu zmniejszenie emisji zanieczyszczeń powietrza poprzez dofinansowanie przedsięwzięć, które polegają na obniżeniu zużycia paliw emisyjnych w transporcie - wsparcie zakupu/leasingu pojazdów elektrycznych. NFOŚiGW szacuje, że w ciągu 5 lat dofinansuje 35 tys. samochodów. Wnioski mogą składać zarówno osoby fizyczne, jak i przedsiębiorcy, samorządy i inne instytucje.

 

Kontakt dla mediów


Biuro Marketingu i PR

PKO Leasing

załączniki do pobrania

Powiązane informacje

Aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie, Internetowe serwisy informacyjne PKO Leasing wykorzystują pliki cookies zapisywane w pamięci przeglądarki. Szczegółowe informacje na temat celu ich używania, łączenia z innymi danymi posiadanymi przez PKO Leasing oraz zmiany ustawień plików cookies a także ich usuwania z przeglądarki internetowej, znajdują się w Polityce prywatności Dalsze korzystanie z serwisu bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce oznacza potwierdzenie zapoznania się z powyższymi informacjami i zgodę na wykorzystywanie plików cookies w celach marketingowych.