2021.07.07

Rok Automarket.pl i 2 tys. sprzedanych aut

  • Klienci zdecydowali się już na 2 tys. samochodów w ciągu roku działalności pierwszej w Polsce bankowej platformy online do zakupu aut.
  • 35% klientów zdecydowało się na leasing, 40% na wynajem długoterminowy, a 25% skorzystało z zakupu samochodu za gotówkę. Połowa klientów wybierających finansowanie to klienci PKO Banku Polskiego.
  • Najmłodsze rozwiązanie PKO Leasing – Automarket.pl – to platforma, na której klienci mogą znaleźć nowy lub używany samochód wraz z gotowym finansowaniem oraz pakietem usług serwisowych.

 

Równo rok temu Grupa Kapitałowa PKO Banku Polskiego wprowadziła na rynek pierwszą w Polsce, bankową platformę do zakupu samochodów nowych i używanych – Automarket.pl. Jest to jedna z inicjatyw strategicznych Grupy, w którą zaangażowane są PKO Bank Polski, PKO Leasing oraz Masterlease. W ciągu roku klienci wybrali 2 tys. samochodów, większość w leasingu i wynajmie długoterminowym. Połowa klientów wybierających finansowanie to klienci PKO Banku Polskiego. Platforma jest istotnym elementem strategii transformacji cyfrowej usług Grupy PKO Banku Polskiego a także wsparciem dystrybucji produktów ubezpieczeniowych, które są ważnym elementem strategii Grupy.

 

– Pierwszy rok działania platformy Automarket.pl potwierdza, że projekt spełnia założenia naszej strategii i chcemy go dalej rozwijać. Stajemy się platformą bankową - pomagamy klientom łatwo i bezpiecznie załatwiać codzienne sprawy bez wychodzenia z domu. Na platformie Automarket.pl dajemy klientom dostęp zarówno do dobrej jakości pojazdów, jak i ich finansowania, a cały proces wyboru i zakupu samochodu przenieśliśmy do świata cyfrowego  – mówi Jan Emeryk Rościszewski, Wiceprezes Zarządu PKO Banku Polskiego, kierujący pracami zarządu.

 

Bank sprzedaje samochody

Dzięki wiedzy i doświadczeniu PKO Leasing i Masterlease, działających na rynku motoryzacyjnym od wielu lat, wdrożone rozwiązanie szybko zdobyło zaufanie klientów. Platforma sukcesywnie rozwija swoją obecność w kanałach zdalnych banku, w aplikacji mobilnej IKO i serwisie iPKO, m.in. poprzez dynamiczne podpowiadanie użytkownikom pasujących do ich oczekiwań ofert pojazdów. W efekcie tych działań, aż połowa klientów wybierających finansowanie na Automarket.pl to jednocześnie klienci PKO Banku Polskiego.

 

Klienci polubili wynajem i zakupy on-line

Wyniki w pierwszym roku działalności Automarket.pl pokazują, że Polacy chętnie korzystają z nowych rozwiązań finansowania pojazdów. Choć wynajem długoterminowy, zwłaszcza wśród konsumentów, jest wciąż nowością, to już 40% klientów Automarket.pl korzysta właśnie z tej usługi. Co ważne, ponad połowa z nich swój samochód zamówiła w pełni online. 66% wybrało dostawę samochodu pod wskazany adres i wykorzystało wygodę, jaką dają zakupy zdalne. Wynajem cieszy się niemal równą popularnością wśród przedsiębiorców (45% klientów), jak i konsumentów (55% klientów).

 

Dealerzy widzą potencjał projektu

Rynek dealerów szybko zauważył potencjał platformy jako dodatkowego kanału dystrybucji swoich samochodów. – Zgodnie z założeniami, platforma stała się dobrym polem do uzupełnienia naszej współpracy z dealerami. Startowaliśmy z 800 samochodami, w ciągu roku średnia liczba aut dostępnych na platformie została podwojona i utrzymuje się na stabilnym poziomie – pomimo powszechnych problemów z dostępnością nowych modeli na rynku. Zwiększeniu ulega również liczba umów z dealerami, którzy dołączają do projektu i umieszczają swoje samochody na platformie – podpisaliśmy 34 umowy, pozyskując 80 punktów sprzedaży dealerskiej w 60 lokalizacjach. Podaż aut wzrosła przede wszystkim w ofercie aut nowych, dostępnych od ręki, z atrakcyjnym finansowaniempowiedział Paweł Pach, Prezes Zarządu PKO Leasing.

 

Auto pod klucz

Celem Automarket.pl jest zaproponowanie klientom nowego doświadczenia podczas poszukiwania i użytkowania samochodu. Klient może otrzymać wybrane auto, nowe lub używane, z gwarancją, pełnym pakietem usług, od ubezpieczenia, przez przeglądy i serwis, kończąc na dwóch kompletach opon z wymianą i ich przechowywaniem. Dzięki temu zyskuje komfort kompleksowej obsługi i przewidywalność kosztów związanych z samochodem.

 

Automarket.pl jest platformą internetową, na której klienci mogą znaleźć nowy lub używany samochód wraz z gotowym finansowaniem. Na platformie Automarket klienci indywidualni i przedsiębiorcy mogą wybrać samochód spośród ponad 1500 ofert, w kilku opcjach finansowania: leasingu, wynajmie długoterminowym, pożyczce i za gotówkę. Na stronie dostępne są tylko samochody z polskiej dystrybucji, nowe i używane, z gwarancją, spełniające rygorystyczne kryteria stanu technicznego i prawnego. Wybierając finansowanie samochodu, klient może mieć w jednej wygodnej racie ubezpieczenie, serwisowanie, przeglądy czy zakup i wymianę opon.


Załączniki

Automarket URO reformat 1280x640 (1)

Automarket URO reformat 1280x640 (1)

Automarket_URO_reformat_1280x640 (1).jpg

Kontakt dla mediów

Chcesz być zawsze na bieżąco?

Zarejestruj się, aby otrzymywać komunikaty prasowe na swoją skrzynkę e-mail.

Kontakt dla mediów

Ewelina Kaska Ekspert ds. PR PKO Leasing ewelina.kaska@pkoleasing.pl