2014.01.22

PKO Leasing trzecią spółką leasingową w Polsce

PKO Leasing awansował na trzecią pozycję wśród firm leasingowych w Polsce. W 2013 roku spółka sfinansowała zakup przedmiotów na łączną kwotę 2541,8 mln zł, co oznacza wzrost wolumenu sprzedaży o 23,6% w porównaniu do 2012 roku. Wzrost ten jest prawie dwukrotnie większy, niż w całym rynku leasingu.

„Ostatnie lata to dla PKO Leasing okres dynamicznego rozwoju. Od 2010 roku zwiększyliśmy wolumen sprzedaży ponad dwukrotnie i awansowaliśmy o sześć pozycji w rankingu Związku Polskiego Leasingu. Miejsce w którym teraz jesteśmy, osiągnęliśmy dzięki zaufaniu Klientów oraz zaangażowaniu pracowników. Zaufanie Klientów i mocna pozycja PKO Leasing, to także zasługa tego, że spółka należy do Grupy Kapitałowej PKO Banku Polskiego - największego banku w Polsce” - komentuje Paweł Pach, Prezes PKO Leasing.

Z danych opublikowanych przez Związek Polskiego Leasingu wynika, że w 2013 roku firmy leasingowe udzieliły finansowania na kwotę 35,3 mld zł, co oznacza wzrost o 13% w porównaniu do roku 2012. W tym czasie PKO Leasing sfinansował zakup przedmiotów za 2541,8 mln zł – o 23,6% więcej niż w roku 2012. Spółka zwiększyła także swój udział rynkowy do poziomu 7,2% . Wzrost sprzedaży PKO Leasing jest najwyższy w grupie trzech największych spółek oraz prawie dwukrotnie większy, niż w całym rynku leasingu.

Największy wzrost spółka odnotowała w segmencie pojazdów, gdzie sprzedaż zwiększyła się o 49,8% do 1459,3 mln zł, w porównaniu do 973,9 mln zł w 2012 roku. Leasing ruchomości wzrósł o ponad 25% do kwoty 2,328,8 mln zł (1850,6 mln zł w 2012 r.), a finansowanie w sektorze nieruchomości wyniosło 213,1 mln zł (wzrost o 3,5%) wobec 205,8 mln zł w 2012 roku.

„Prognozy makroekonomiczne na 2014 r. są dla naszej gospodarki korzystne, co pozytywnie przełoży się na kondycje polskich firm, które powinny zacząć inwestować w nowe maszyny i środki transportu. To także szansa dla leasingu, który jako łatwo dostępny sposób finansowania inwestycji może tu odegrać znaczącą rolę, a firmy leasingowe z całą pewnością będą chciały zagospodarować ten potencjał. W 2014 roku PKO Leasing nie zamierza spocząć na laurach. Udało nam się wejść do pierwszej trójki spółek leasingowych. Patrząc w perspektywie ostatnich kilku lat to sporo, ale nasze ambicją jest stała obecność PKO Leasing w grupie liderów branży. Będziemy do tego dążyć poszerzając ofertę i zdobywając nowych klientów, przy jednoczesnej dalszej współpracy z przedsiębiorcami, którzy już korzystają z naszych usług”- powiedział Paweł Pach, Prezes PKO Leasing.

W 14-letniej działalności spółce zaufało 33 tys. klientów, którzy podpisali 80 tys. umów na łączną kwotę 13,2 mld zł.


Kontakt dla mediów

Chcesz być zawsze na bieżąco?

Zarejestruj się, aby otrzymywać komunikaty prasowe na swoją skrzynkę e-mail.

Kontakt dla mediów

Ewelina Kaska Ekspert ds. PR PKO Leasing ewelina.kaska@pkoleasing.pl